Thursday 26 April 2018

国際遺産相続詐欺の犯人(グループ)から送られてくる最初のメール内容 Example of the first message sent from international inheritance scam group

すでに,私の個人のメールアドレスが詐欺師連中の間で流通しているようです.最初はLinkedInを通じて,連絡先に追加してくれという依頼が届き,こちらで連絡先に追加後,個人のメールアドレスでやりとりを始めましたが,先日,LinkedInを経由せずに同様のメールが,直接,私の個人のアドレスへ届きました.これは,同様に直接送られてきた2度目のケースです.最初の2回では,LinkedInを通じて連絡を開始しましたが,その後は,このように直接送られてきます.もちろん,いずれの場合も,被害には遭っていません.しかし,愚かな人々です.こんな下らない,見え透いた手口で騙される人がいるのであれば,驚きです.(当該のメールは,通常,yahoomailあるいはhotmailなどのアカウントから送られてきます.)

A blessed Day to you,

I went through your LinkedIn profile and i feel it's nice if we can communicate via personal email. I know you may have a job right now but i would like to discuss a business opportunity with you. Hope you'd be interested..

Kindly revert back to me and More information(s) will be made known to you after acknowledging your interest.

Thank You so much.

No comments:

Post a Comment